El paper dels adults a les sessions de música en família

OBSERVEU, ACOMPANYEU, COMPARTIU

Per a que una sessió de música en família funcioni bé i tothom (petits i grans) en pugui gaudir al màxim, l’actitud que hi tingueu els adults és fonamental.

A l’apartat Compartim, juguem i vivim la tradició us expliquem com és d’important que els infants es puguin desenvolupar lliurement durant les estones de classe i, per a que això sigui així, cal que els adults que els acompanyeu, respecteu i afavoriu aquesta llibertat.

Tot i això, sí que caldrà que intervingueu si, en algun moment, alguna actitud de la mainada afecta el bon desenvolupament de l’activitat. I aquí també és fonamental saber com ho heu de fer. Ha de ser de forma ràpida, sense (massa) indicacions parlades i de forma amable. Us aparteu un moment de l’activitat amb el menut i, tan aviat com pugueu perquè ja s’ha reconduït l’actitud que entorpia l’activitat, us hi torneu a afegir.

I, sumat a totes aquestes consideracions, l’altre aspecte clau serà que heu de participar activament i amb implicació en totes les dinàmiques, perquè el vostre exemple serà el que encomanarà el goig als menuts. Si vosaltres gaudiu, ells gaudiran; si vosaltres balleu, ells ballaran; si vosaltres calleu, ells callaran; etc. Potser no ho faran immediatament, però ells aprenen copiant.

I així, copiant i copiant, segur que acabaran estimant la música.

“Res és tan encomanadís com l’exemple”, François de la Rochefoucauld (1613-1680)

Com a resum, per part del ADULTS és imprescindible:

  • En primer lloc, la vostra participació activa en totes les dinàmiques.
  • Alhora, el respecte al lliure desenvolupament dels infants.
  • I, en darrer terme, heu de saber quan i com intervenir si cal corregir alguna actitud dels menuts.

Últimes publicacions